Tråkigt men sant.

Igår bestämde jag mig för att det inte kommer bli nå Amerikansk Fotboll för mig i sommar.

Som vissa vet så drog sig Sundsvall Flames sig ur serien pga spelarbrist. Vi få spelare som då fanns kvar blev kontaktad av Arlanda Jets och vi åkte ner på ett litet träningsläger med dom. Väl där blev vi erbjudna att få spela med dom i Superserien! 

Svinkul tyckte jag! Men sista ordet låg hos SAFF (Svenska Amerikansk Fotbollsförbundet) och efter att det varit på deras bord ett litet tag sa dom Nej.

Detta innebär att vi som spelade för Flames förra säsongen inte fick göra en övergång till Arlanda så att vi skulle kunna fortsätta spela Amerikansk Fotboll i år. 

"De spelare som tillhör den föreningen får ta ansvar för att de befinner sig i situationen att tillhöra en förening som inte ska delta med lag i seriespel. De spelarna kunde ha genomfört en övergång innan tidsgränsen passerats eller sett till att föreningen kunnat genomföra seriespelet"

Så med andra ord så får man skylla sig själv för att man försöker få am.fotboll att leva vidare i Sverige och kämpar för sin hemstad. Sannignen är att vi i flames verkligen försökte få ett lag på banan i år. Men det räckte inte hela vägen fram då bristande intresse, skador och operationer satte käppar i hjulet för oss. 

Ska man bli straffad för detta? Är inte am.fotbollen så pass liten som den är redan... Man tycker att Förbundet borde värna om dom spelare som faktiskt finns och låta oss spela.

Så efter att ha blivit nekad Superserien blev jag väldigt less. Och jag bestämde mig för att ta sommaren och försöka fixa till mitt knä, lägga all energi i gymmet och komma tillbaka nästa år större och starkare än någonsin. 

 


Kommentera här: