Discogymma

Eftersom jag oftast tränar stora övningar och inte fokuserar så mycket på små detaljer då am.fotboll kräver att man är stark och explosiv och inte att man har världens största biceps så har det inte varit något jag lägger supermycket energi på.

Och på grund av det så är armpasset för mig att "Discogymma" man vill få upp lite pump helt enkelt. 

Fick en förfrågan om att skriva ner ett armpass då det brast på idér och jag tänkte att då kör vi ett Superset pass.
Att supersetta så kör man 2 övningar efter varandra och sedan vilar man. Det ska alltså gå ca 10-15 sekunder mellan övningarna. Ni kan göra på två olika sätt och det är att antingen köra långa set. 4x12-15 Eller gå in och köra riktigt tungt. Ni kan lägga er på 4-6 set med 4-5 reps i varje. Det beror lite på vart ni själv känner för och hur resten av eran träning ser ut. 

Första. 

1. Sittande bicepscurl med hantlar. 4x15
2. Press mot panna. 4x15

Andra. 

1. Stående skivstångscurl - 4x15
2. Dips - 4xfail

Tredje.

1. Biceps Hammercurl 4x15
2. Tricep Pushdown  4x15

Detta kan du ha som bas. Du kan såklart slänga in egna övningar som du känner passar dig bättre. Just armar går att träna på olika sätt och det gäller att hitta det som du trivs med. För mig har detta fungerat klockrent och gett mig betydligt större armar än vad jag hade för ca 4 månader sedan. 

Men skulle du inte vara trött efter passet kan du avsluta med något som jag kallar Biceps Idioten som en av mina am.fotbollstränare lärde mig. 

Ta tre stycken dom fasta skivstångarna med tripp trapp trull vikter. Tex 25 - 20 - 15kg. Börja med den tyngsta och gör 10 stycken. Sätt ner vikten och plocka direkt upp 20kgs stången och gör 10 till. Sedan, ja du gissade rätt! Så går du direkt till 15 kgs stången och gör ytterligare 10 reps! 

Det kommer bränna grymt skönt i dina armar och det bästa är att du ska göra detta 4 varv! Vila ca 1,5 - 2 minuter mellan varje set. Du kan även efter detta göra dips till fail 4 gånger för att köra ut det sista även där. 

Lycka till.
// Mattias 

Kommentera här: