Chins!

Har pratat mycket om träning med mina vänner dom senaste dagarna och något som alltid verkar komma på tal är Chins.

Många verkar tycka att det är väldigt tungt och svårt att göra chins och orkar runt 1-3 stycken med taskig teknik.Detta är något jag verkligen kan relatera till. För 4 månader sedan gjorde jag knappt 4 stycken. Men jag gav mig fan på att jag skulle bli bättre och varje gång jag kom till gymmet så gjorde jag 1 set så många chins jag orkade som en del av min uppvärmning 

Senaste gången jag tränade rygg körde jag tre set chins till Max, jag klarade 10 - 10 och 8 stycken.
 
Detta är en enorm utveckling för mig och jag känner mig supernöjd, och mer ska det bli så klart! 

Chins i sig handlar väldigt mycket om teknik och hur man ska spänna kroppen. Och för att hitta de läget så måste man ÖVA. Och det går betydligt fortare än vad man  tror att bli bättre/starkare. 


// Mattias
 

Kommentarer:

1 gavve:

Jävlar, grymt jobbat!!

Svar: Tack så mycket!
Mattias

Kommentera här: