Låt oss prata lite mer motivation.

Att hitta motivation till att träna är verklingen inte lätt. Många jag har pratat med säger att dom "måste ta tag i träningen nu" men det är väldigt sällan det blir av.

Varför blir det så?

Jag tror att det beror på att man inte riktigt vet varför man vill träna. Du tror att du vet, men du har ändå inte riktigt insett vad det krävs av dig personligen för att komma igång och att inte ge upp.

Ta dig en tankeställare - Vart vill jag komma med min träning? 

Hitta sedan en inspirationskälla, någon att se upp till! Det kan vara en polare som är väldigt duktig på att träna, en elitidrottare i den idrott du utövar eller din favoritkändis i vad det nu kan vara du gillar. Det kan vara så pass enkelt att det kommer vara din pappa eller mamma.

Och detta är det absolut bästa tipset jag kan ge dig - Sätt upp delmål! På så vis kommer det alltid vara roligt att träna. Du får något konkret att sträva mot som inte ska vara lätt, men inte för svårt att nå. Omfamna dina framsteg och belöna dig själv när du lyckas - Sätt sedan upp ett nytt delmål.

Viktigast av allt. Du ska träna FÖR DIG SJÄLV och ingen annan. 
Inse att det är du som ska må bra! Och tro mig - Med rätt inställning kommer du kunna klara av precis vad som helst! Det finns inga gränser på vad du kan lyckas med så länge du har viljan att göra det.

// Mattias

 










Kommentarer:

1 Anonym:

Grym blogg mannen! :D

Svar: Alltid kul med uppskattning! Tack :)
Mattias

Kommentera här: