I Challenge You!

Motivation?

Vad menas med det egentligen? Vad är det som får oss motiverade? 
Något jag får höra väldigt ofta är "Hur orkar du?" & "Ge mig lite av din motivation!" 

Och jag vet aldrig riktigt hur jag ska svara, för mig är det en självklarhet att jag ska träna. 
Förblir jag inaktiv en längre stund blir jag rastlös, irriterad och riktigt "tjej-sur" 

Jag går inte till gymmet för att jag måste, jag går dit för att jag VILL. 

Och det är en viktig faktor. Många känner sig tvingad till att behöva gå på gymmet för att det skrivs så otroligt mycket om just träning hela tiden. Man ska äta si och så, röra på sig såhär och sådär. 
Jag förespråkar träning alla dagar i veckan! Att röra på sig får våra kroppar att må så mycket bättre.
Men, det måste göras på dina egna villkor. 

Gör träningen tilll något roligt som passar just dig! 

Du måste hitta just din "källa" till träningen, gå ner i vikt, få fram magrutor, större ben, mindre ben, större armar YOU NAME IT! 

Ett MÅL med din träning. 

Träningen ska bli en kul del av ditt liv och inget du ska behöva känna dig tvingad till att göra bara för att alla andra gör det.

Ta papper och penna, skriv ner 1 slutmål tex "Jag vill väga 70 kg" 
Sedan skriver du upp 5 delmål under den som du ska klara under tiden som du ska nå ditt slutmål.

tex - springa 5 km på under 20 minuter. 
klara 80 kg bänkpress
Komma under en viss % kroppsfett  osv... 

Gör ett eget gymprogram, spring intervaller, långdistans, åk längdskidor, Cykla.
Det finns verkligen något för alla!

// Mattias 

 






Kommentera här: