Champions are made in the spring.

Tänkte prata lite snabbt om mitt nya gym program.
Målet med detta är att jag ska bygga muskelmassa och jag ska följa detta i ca 6 veckor till.
Och dom består av 2 supersett övningar (4 övningar totalt) 

Mitt armpass.

A1- Scott Curl EZ 10x10  tempo 4:1
A2 - Smal Bänkpress 10x10 tempo 4:1 

Tempot menas med att på vägen ner räknar jag till 4 och pressar sedan upp den "fort" 


B1 - Lutande off set DB curl (lutande bänk, biceps curl) 12-15 x 3 tempo 3:1 
B2 - LC Frenchpress alt press mot panna. 12-15 x 3 tempo 3:1 


That's it. 

Tanken med dom två första övningarna är att hitta en vikt som känns bra, du ska orka göra 10 rep på dina 6-7 första set. Sedan ska du börja tappa, MEN du ska inte falla under 7, då har du misslyckats! (så pressa dig sjävl!) 


Stort stort Tack till Joacim Keusch som har hjälpt mig med programmen och för att du är en grym jävla PT.
Behöver ni hjälp och motivation till eran träning gå till EGO och fråga efter Joacim och köp ett pass av honom! Ni kommer verkligen inte att ångra er.

// Mattias

 
 

Kommentera här: